2008. október 25., szombat

Egy riporter élménye


"A 10 éves keresztlányom, Krystal Sevilla, aki most elsős a St. Mary iskolában Quezon City-ben, nagy rajongója Vanessa Hudgens-nak, és kedvesének, Zac Efron-nak (valamint Ő Krystal álomfiúja), akik a Disney Channel showjában, a High School Musical-ben(HSM) tűntek fel. Mikor megtudta, hogy meg fogom interjúvolni Vanessát és Zacet a többi East High-os diákkal egyetemben (Ashley Tisdale, Corbin Bleu, Monique Coleman, Olesya Rulin, Matt Prokop és Justin Martin), teljesen el volt ragadtatva.

"Köszönj Vanessának a nevemben is!" - emlékeztettet, ami úgy hangzott mintha Vanessa, aki Gabriella Montezt játssza, a szomszédbeli játszótársa lenne. (Zac Troy Boltont játssza.)

Szóval ez éppen az volt, amit tettem, mikor szemtől szembe jött velem Vanessa és a társaság a Beverly Hills-i Négy Évszak Hotel termében, a High School Musical 3: Senior Year sajtótájékoztatóján. (A film okótber 24. jelent meg az államokban és a Fülöp-szigetekben). Miközbn aláírta a HSM-es promóképet, Vanessa mosolyogva azt válaszolta: "Oh, köszönj neki a nevemben!", ami úgy hangzott, mintha Krystal lenne Vanessa chika-társa.

Érthető, miért érzik a filippínó gyerekek ilyen vérmesen közel magukat Vanessához. Igen, Vanessa félig Fülöp-szigeteki nő és ez már ébenfekete hajából és világosbarnás arcából látszik.

A HSM3 egy boldog film, ami nem csak Krystal-barát, hanem minden gyermek
szívét megérinti. Az East High rangidős diákjai a kosárlabdadöntővel vannak elfoglalva, és a közelgő bállal és diplomázással. A sajtóelőzetes alatt a Sunset Boulevard-i El Capitan Színházban az egyik újságíróbarátommal, Raoul Tidalgo-val saját középiskolai napjainkról elmélkedtünk, elködösült szemekkel nosztalgiáztunk, hogy megöregedtünk (jaj!). A táncos részek, különösen a diplomázásnál kápárzatosak voltak. A film sugározza magából a határtalan energiát és fiatalos lendületet, amik még mindig Albuquerque-ben játszódnak, Új Mexikóban, mint ahogy az előző két tévévfilm is, igaz, javarészt az igazi East High-nál, Salt Lake City-ben forgattak.

A filmet Kenny Ortega rendezte, ugyanaz a fickó, aki más egyéb show-k mögött is állt már, mint a Hannah Montana/Miley Cyrus Best of Both Worlds koncerttúrné, és aki olyan A-listát nevek koregroáfusa volt, mint Barbra Streisand, Madonna, Michael Jackson, Gloria Estefan, Bette Midler és a The Pointer Sisters.

Miközben távoztunk az El Capitan-ből, úgy találtam magunkat Raoul-lal, hogy a Gil Portes film vezérmotívumát, a High School Scandal-t énekeltük Sharon Cuneta-tól: High school life, oh my high school life ay walang kasing-saya; high school days, oh my high school days are exciting talaga...!


Most pedig következzenek a beszélgetéseimnek azon részei, amelyek biztosan mégmagasabbra fogják jutattni Vanessát és zac-et a HSM rajongók szemében:

Gyakorlatilag a High School Musical-ben nőttetek fel. Mi a legjobb lecke, amit nem tanítottak az iskolában, de a forgatáson megtanultatok?

Vanessa:
Voltaképpen én magántanuló voltam és otthon tanulta, szóval a legtöbb tipikus középiskolai tapasztalatokat a HSM-en keresztül tapasztaltam meg. Soha nem votlam bálban, tehát ezen a filmen keresztül sikerült eljtunom a sajátomra. Soha nem mentem diplomaosztóra,, de ezen keresztül a filmen keresztül, megkaptam a lehetőséget, hogy sapkát és köntöst viselhessek. Annyira felnőttem a karakteremmel. 16 éves voltam, amikor bekereültem a HSM-be és igazán szégyenlős voltam. Féltem a világtól. Annyi mindent megtanultam magamról.

Zac: Mindennap annyi mident tanultunk meg. Tudod, filmeket csinálni egy nagyon bonyolult eljárás és én voltam a legizgatottabb, hogy a filmkészítés másik oldaláról is tanulhattam. A HSM nagyon nevelő. A HSM csillagi körbeutazták az Egyesült Államokat és Európát, és még Hong Kong-ba is mentünk promótálni(*szerk.-mikor?, és annyi mindent tanultunk a különböző kultúrákról és ez nagyon izgalmas volt.

Vanessa, te 16 voltál, amikor bekerültél. Milyen volt a meghallgatásod?

Vanessa:
Igen, ahogy mondtam 16 éves voltam, amikor belekerültem ebbe. A meghallgatáon saját magam által kellett megcsinálnom egy jelenetet. Megkértek, hogy énekeljek el egy dalt, és én elénekeltem Robbie Williams-től az Angel-t. A második meghallgatáson is ugyanezt a dalt énekeltem. Azt mondták: "Jó. De tudsz valami mást is?" Akkor egy Kelly Clarkson dalt énekeltem.

Vannak kedvenc dalaid a TV show-kból és a filmből?

Vanessa:
A Breaking Free az első TV showból, a Gotta Go My Own Way a másodikból és a Just Wanna Be With You a filmverzióból.

Miben különbözik a film az első két TV showtól?

Vanessa:
A TV showk vezettek ehhez a filmhez. Ez az iskolában az utolsó évünk és felnőtt kérdésekkel találkozunk, hogy hátrahagyjuk-e a barátokat és a családot, milyen főiskolára jelentkezünk - ugyanazok a tapasztalatok, amin mindenki keresztülment vagy keresztül fog menni egy bizonyos pontnál az életben. Mi mind színészleg is felnőttünk.

Mesélnél nekünk a filippínó örökségedről?

Vanessa:
Félig Fülöp-szigeteki vagyok. Az anyukám Fülöp-szigeteki Cebuból és Manilából származik. A leánykori vezetékneve Cojuangco.

Oh, tudtad, hogy a Cojuangco-k egy kiemelkedő, gazdag és befolyásos család a Fülöp-szigeteken? Az egyikük, Tonyboy Cojuangco egy TV társaság és egy telefontársaság tulajdonosa. (PLDT)

Vanessa:
Igazán? Tényleg?

Voltál már a Fülöp-szigeteken?

Vanessa:
Nem, még nem. De remélem egy nap még elmehetek a családommal.

Az amerikai vagy a filippínói szokásokra tanítottak?

Vanessa:
Egy kicsit mindkettőre. Mindent rizzsel eszek.

Mennyi filippínó szokást és hagyományt ismersz?

Vanessa:
Nem sokat. Megtanultam néhányat innen-onnan. A legtöbbet, amit a filippínói kultúrából kaptam az ételeken keresztül szereztem.


Zac, jól értem, hogy mint Vanessának, Neked is megvannak a saját Fülöp-szigeteki összekötettéseid?

Zac:
Az apukám többször is járt már a Fülöp-szigeteken - mókából. Több Fülöp-szigeteki barátunk is van. Az apukám azt mondta, a filipínek nagyon muzikális népek. Egy napon én is el fogok menni a Fülöp-szigetekre fogok menni - mókából.

Vannak emlékezetes gimnáziumi élményeid az igazi életből?

Zac:
Sok van. Emlékszem arra, mikor ebédnél görögdinnyét ettem, és ekkor kérdeztem meg a lányt, hogy eljön-e velem a bálba. Igent mondott? Igen, igen mondott.

A fiatalok példaképként néznek fel rátok. Gyakorol ez rátok nyomást? Kik a saját példaképeitek?

Zac:
Azt hiszem, érzem hogy ez nyomást gyakorol rám. Könnyűnek tűnik megváltozni ebben a biszniszben. Nagyszerűen érzem magam, hogy még azelőtt megállapítottam az életemet és a céljaimat, mielőtt bekerültem volna a HSM-be. Tehát most magammal és az életemmel elégedett vagyok. A példaképeim? Leonardo DiCaprio, Johnny Depp, Tom Cruise és Will Smith.

Vanessa: Hmmmm. Úgy nőttem fel, hogy rengeteg Natalie Wood filmet néztem. De a példaképeim a szüleim. Feladtak sok mident azért, hogy segítsenek nekem elérni azt, ahol most vagyok és hogy megalósítsák az álmaimat.

Milyen családból származol, konzervatívból vagy liberálisból?

Vanessa:
Egy kicsit mindkettőből. Azt gondolom, hogy meglehetősen amerikainak nőttem fel.

Hogyan hasonlítanád magadat Gabriella Montez-hez, a HSM karakteredhez?

Vanessa:
Sok mindenben olyan vagyok, mint amilyen ő. Ő volt az új lány East High-ban. Nem gondoltam azt akkor, hogy én is olyan vagyok, mint ő, de ahogy felnőttem, elkezdtem látni, milyen is oltam valójában. Nagyon szégyenlős és félénk voltam. Gabriella Montez-zel együtt nőttem fel; jól éreztem magam az ő bőre alatt. Törtetőkké váltunk. Harcolunk azért, amit igaznak vélünk. Ebben a filmben láthatod őt, ahogy elszakad a szívétől és az eszétől - nehéz döntéseket kell átvészelnie, miközben megpróbálja kitalálni, mit csináljon a középiskola után.

Zac, Te is annyira szereted a kosárlabdát és zenét, mint Troy Bolton, a karaktered?

Zac:
Igen, nagyon! Sok hasonló dolgon mentem keresztül a gimiben, mint Troy. Neki a színészet és a főiskolák közül kell választania. Megalapítottam a karakterről, mikor még elég fiatal voltam, hogy bennem is sok Troy Bolton van.

Korán kezdődtél a biszniszben (Vanessa 8 évesen és Zac 12 évesen). Milyen volt felnőni mindenki szeme láttára? Volt normális gyerekkorod?

Zac:
12 évesen még nem a biszniszben kedztem, bár már elkezdtem játszani a színházakban. De nem kezdtem el pénzt keresni vele, amíg körülbelül 16 éves nem lettem. De a dolgok igazán nem szálltak el addig, míg körülbelül 18 nem lettem. Tehát a színjátszással, mint hobbival, igazán normális gyerekkorom volt. Igazán nem a közfigyelemben nőttem fel.


Mit csináltok a munkától távol?

Zac:
Sok dolgot. A barátokkal, a családdal vagyok.

Vanessa: 19 éves vagyok és ugyanazokat a dolgokat teszem, amit bárki más 19 éves rendszeresen csinál. Szeretek edzeni, együtt lógni a barátnőkkel, vásárolni, nevetni otthon, élelmiszerboltba járni vagy tankolni.

Egyébként igazán megállapodtatok?

Zac (egy kicsit elpirul):
Hmmmm.

Vanessa (vár pár percet): Ez egy nagyon személyes kérdés.

Igaz az pletyka Zac, miszerint most, hogy Vanessa vett egy 3 millió dolláros házat, te is odaköltözöl?

Zac (azonnal válaszol, olyan gyorsan, amilyen gyorsan csak tud):
Nem, én nem.

Mi a sztárvilág előnye és hátránya?

Zac:
Az előnye azt hiszem az, hogy azt tesszük, amit tenni akaraunk egy nagyon kreatív környezetben. Színésznek lenni mókás. A környezet állandóan változik, úgyhogy soha nem hagyod abba tanulás. A hátránya? A magánélet egy bizonyos fokú elvesztése.

Mit csináltok a a hátránnyal? Álruhában jártok?

Zac:
Nem, nem teszek semmi őrültet úgy. Ez még nem ért el ahhoz a ponthoz. Egyszerűen elég időt találok magamnak és megpróbálom magamnak megtartani a személyes életemet. Nem beszélek erről és egyszerűen megtagadom, hogy a személyes kérdésekre választ adjak.

Vanessa: Nos, a zárt ajtók mögött tudod nekem még van egy életem. Csak nem beszélek olyan dolgokról, amik személyesek és azokról, amikről nem akarom, hogy az emberek tudjanak.

Szerintetek mi a film legjobb üzenete?

Zac:
Azt gondolom, hogy a középiskolában a dolgok túl gyorsan történnek; sok nyomás van, hogy döntéseket hozz, amikhez még nem érzed magadat késznek. A legjobb lecke? Dönts magad és ne hallgass mások véleményére.

Vanessa: Annyira sok döntés van, és biztosnak kell lenned abban, hogy a helyeset választod.

Milyen tanácsokat tudtok adni olyan végzősöknek, akik most diplomáznak, mint a karaktereitek a filmben, és nem tudják, melyik irányban menjenek?

Zac:
Szerintem fontos új dolgokat kipróbálni. Nem volnék itt, ha nem léptem volna ki a hobbiam köréből, ímg felnőttem. Legalább egyszer kipróbáltam minden sportot, és aztán megatláltam az színészkedész, azt az egy dolgot, amit a legszívesebben csinálok.

Vanessa: Kövesd a szívedet.

Mi következik a HSM után?

Zac:
Őszintén? Igazán nem tudom még. Remélhetőleg, több szerep. Oh igen, van két filmem, ami hamarosan megejelenik, a Me and Orson Welles és a 17 Again.

Vanessa: Megjelentettem a második albumomat júliusban, az Identified-ot, és van egy új filmem, ami hamarosan megjelenik, a Bandslam (Lisa Kudrow-val, Gaelan Connell-lel és Aly Michalká-val)."

Eredeti cikk: The Philstar.Com
Forrás és Fordította: Ditta

Nincsenek megjegyzések: